5 Ağustos 2013 Pazartesi

Kahraman Tazeoglu - Araz kitap yorumum.. Aşk hiç bu kadar acı yaşatmamıştı kalbime..


Yorumuma başlamadan önce Kahraman Tazeoğlu'nun ağzından Arazı dinlemenizi tavsiye ederim.. 


Destek Yayınların'dan Çıkan Kitap Görseli


Kitap Arka Kapak Yazısı
Ayrılığı seçtin mi her şeyi götüreceksin yanında. Geriye hiçbir şey kalmayacak. Söylenmemiş sözler kalmamalı bıraktığın yerde ki ben en çok onları duydum. Gittin mi adamakıllı gideceksin. Hiçbir özlem kalmayacak dönüşleri emziren.
Demem o ki dönecekmiş gibi gitmeyeceksin.


Büyük git gideceksen uçsuz bucaksız, dursuz duraksız git. Telefonun numaraları sesime düşmemeli, yolların yoluma değmemeli. Hiçbir anıya, hiçbir dizeye, hiçbir şarkıya yenilmemeli ayrılık. Şiirler okununca unutulmalı, hasret dokununca uyutulmalı.
Gece inmişken ayak parmaklarına kadar, yahut gün doğarken… Yatağının diğer yastığındaki boşluk tecavüz ederken gözlerine, ne bileyim tek başına yiyeceğin sofrana iki kişilik servis açtığında susacaksın, duracaksın… Gitmenin hakkını vereceksin.

Ayrılık gurur duymalı seninle. Gidensen, sözün ayaklarına geçiyorsa, ayakların yakınımdan geçmeyecek! Ayrılığı seçtinmi büyük olacak ayrılık! Ayrılığı seçtin mi?…”


Araz kitap yorumum..
Ben Kahraman Tazeoğlu kitabını nasıl anlatabilirim nasıl yorumlarımda hakkını veririm. Böylesine güzel böylesine derin böylesine taşan bir aşk ne duydum ne okudum nede bildim.
Kahraman Tazeoglu olmayan bir aşkı degil , hastalıklı bir aşkı da degil  , tamamen gitmeyi veya kalmayı ögretiyor... Tüm aşklarında ...Tüm kitaplarında..

Kitap Kahramanın İstanbul da üniversiteyi kazanmasıyla ayrıldıgı şehrinde bıraktığı aşkına ARAZ'ına yazılmıştır. Onlarınki aşk degil sevgidir . Çünkü Kahraman Tazeoglunun da dedigi gibi ''Aşk 1 dakikalık kalbin atması delicesine titremektir sonra o 1 dakikalık delicesine heyecan yerini sonsuz sevgiye bırakır.. ''
Onların sevdası da Sonsuz bir sevgidir işte böyle..

Benim Kahraman Tazeoglunun okuduğum 3. kitabı ve tek cümleyle söyleyebilirim ki bu 3 kitapta en iyisi ARAZ'dı . Ben hiç bir kitapta böyle bir final görmedim duymadım okumadım .. Hiç bir şekilde düşünmedigim bir finalle bitirip tüm gece gözyaşlarıyla uyumama neden oldu. İlk sayfasında aşkıyla ısıttı inandırdı sevdirdi.. Böyle bir aşkın var oldugunu bilerek yaşadıklarımızın hiçligine inandım .. Kahraman oldum onu unutmak için sevip, hatırlamak için nefret ettim... Araz olup Ayrılıgı hissedip sevdigime gizliden gitmeyi ögrettim..

“Ayrılığı seçtin mi her şeyi götüreceksin yanında. Geriye hiçbir şey kalmayacak. Söylenmemiş sözler kalmamalı bıraktığın yerde ki ben en çok onları duydum. Gittin mi adamakıllı gideceksin. Hiçbir özlem kalmayacak dönüşleri emziren. Demem o ki dönecekmiş gibi gitmeyeceksin. Büyük git gideceksen uçsuz bucaksız, dursuz duraksız git. Telefonun numaraları sesime düşmemeli, yolların yoluma değmemeli. Hiçbir anıya, hiçbir dizeye, hiçbir şarkıya yenilmemeli ayrılık. Şiirler okununca unutulmalı, hasret dokununca uyutulmalı.
Gece inmişken ayak parmaklarına kadar, yahut gün doğarken… Yatağının diğer yastığındaki boşluk tecavüz ederken gözlerine, ne bileyim tek başına yiyeceğin sofrana iki kişilik servis açtığında susacaksın, duracaksın... Gitmenin hakkını vereceksin.

Ayrılık gurur duymalı seninle. Gidensen, sözün ayaklarına geçiyorsa, ayakların yakınımdan geçmeyecek! Ayrılığı seçtin mi büyük olacak ayrılık! Ayrılığı seçtin mi?...”

Diyorum Araz olup..

102 sayfalık kitapta kendim oluyorum bir şeyler ögreniyorum Araz olup delicesine sevip sadace onu bekliyorum kahraman olup İstanbul oluyorum..


Bu kitap kesinlikle size çoooook çoook çook tavsiye ettigim ve asla unutamayacagınız bir kitap kesinlikle okumalısınız . 



Araz kitabından Alıntı 


''Acımasız olan sendin sevdiğim. Ben seninle birlikte ölebileceğimiz günü düşünürken , bensiz yaşayabilen sendin.''

***
''Zaman geçtikçe kazınan, kazındıkça kapanan bir yaranın iki ucunda kanıyorduk ama kan kaybeden ve acil yaşlar döken hep ben oluyordum..
Sana gelmenin adıydı 'gitmek' ve ben her gelişimde, vardiyası vurgun hiçliğime gidiyordum kendimden..
Senin gemilerin yanaşacak rıhtım ararken maviliklere, ben seferler düzenliyordum seyyah gençliğin, rıhtımsız, limansız ve gemisiz esirliğine..
Oysa ben sana baharın aydınlığı kadar saklanmıştım ve sana yalansız yanışlarda susamıştım..''


***

Kitabın sonunda ağlamamak için duygusuz olmak gerek

Kitabın sonunda ben :)



Ne kadar engel olmak isteseniz de sevdiğiniz adama \ kadına koşup sarılacaksınız ..

 


Keyifli okumalar dilerim .. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder