21 Haziran 2013 Cuma

Özgür Ruh Fini Yorumum.



Özgür Ruh Fini Yorumum 

Açıkçası ne bekledim ne düşündüm ve neyle karşılaştım duygularını barındırıyorum. Bu bir eleştiri yorumu değil ön yargının kötülüğü hakkında bir yorum. İlk başlarda evet ya tamamen bir kurgu olamaz inanmam diyerek her sayfayı çevirdiğim sonra en son sayfasında 20 yaşındaki bir kızın anısına yazıldığını anladığımda Evet dünya hiçte harika değil demekten kendimi alamadığım bir kitaptı ÖZGÜR RUH FİNİ.
Yorum yapması bile güç bu kitaba çünkü kalbiniz ve vicdanınız Fini için öyle çok üzülüyor ki sanırım uzun bir süre gülüşümü kaybediceğim. Fininin tek istediği insan yerine konmadığı babasının ve annesinin öldüğü kadırgadan kaçmaktı . Bu kadırga öyle igrenc bir yerdi ki Fini daha 13 yaşındayken tecavüz edilmişti. Tek arkadaşı Pirson'un Fini'yi korumaya çalışırken ölmesiyle de Fini'nin hayatı daha da yanlız ve korumasız bir hal aldı.

Meki adında bir hemşire hastanede görev verdi Fini'ye ama bunun karşılığında Fini'yi sevgilisi olmaya zorladı . Fini morg görövlesi Gon'un da dediği gibi ''Senin adın Fini küçük kız '' gerçekten Fini küçük bir kız ama büyük ve zorlu kaderi olan bir kızdı.

Kadırgadan tek kaçmayı başaran Lakan ile karşılaşması Fini'yi kaçışa sürüklediği ve tek güvendiği zihinsel engelli Gon ile ..

Kitabın son 5 sayfası ömrüm hayatımda unutamayacağım bir sondu. Tüm tahminlerimi yalanladı ve inanamayan bir halde sadece kitabı kapattım.

Peki Fini kaçabildi mi Gon ile birlikte ?

Kitaptan Alıntılar




Hala etkisindeyim ve etkisinde kalacağım.. 


Keyifli Okumalar Dilerim.. 









2 yorum: