25 Nisan 2013 Perşembe

İskender Pala - Şah & Sultan


Ben bu kitabı almadan önce hep İskender Pala kitabını çok ağır bir dille yazıyor okuyamam bana ağır gelir diye düşünerek ön yargılarda bulunuyordum .Sonra kitapçıda kitabın ortasından bir kısmı okudum ve dünya güzeli olarak bilinen bir kadının aşkı tarifine vuruldum ve benim olmalı bu kitap dedim aldım :) Ahh ne iyi etmişim alarak :)

Gelelim kitabımızın ne anlattığına ;
Bu kitapta Müslüman Müslümanı , Kardeş kardeşe nasıl kıydığına .. Kızılbaşlılık ve Sünnilik kavgasında Müslümanlığın parçalanmasına..Şahın eşleri arasındaki mücadeleye şahit olunuyor ve bu kısımlar bu kadarda olamaz dedirtiyor ..Sultan Selimin Devrini konu alan bu kitapta Selimin Sunnilik yolunda hırsına hiç düşünmeden milyonlarca cana nasıl kıydığına şahit olup tamam iyi yaptın hoş yaptın da kardeşle kardeşe Müslümanla Müslümana nasıl kıydın demeden edemedim .. Taçlı Sultan ah Taçlı Sultan Ömer'in (Selil'in) ; gözbebeği , onun uğrunda canını tereddütsüz verebileceği kadar seven ilk aşkı .. Şah'ın ; Tüm Tebriz'e söz geçirip bu dünya güzeli Taçlı'ya hakim olamayan eşi olmasına rağmen ellerine dokunamadığı karısı.. Sultan Selim'in; gördüğü an vurulduğu Taçlı'nın düşmanın eşi olmasına rağmen vurulduğu ölümde bile taçlı diye öldüğü sevdiği... Kamber Can'ın ; efendisi , aşkı , vazgeçilmezi , beklediği , özlediği her şeyi .. 

Ah bu kitap anlatılmıyor bile ya hele finali benn hayatımda böyle final görmedim Resmen gece beni 1 saat uyutmadı vay beee vayy beeee dedim :D Neyse uzatmayayım güzel kitaptı ne güzeli dehşet bir kitaptı ..



Yazarımızı da tanımadan geçmeyelim 
İskender Pala kimdir ?
08 Haziran 1958 Yılında Uşak'ta doğdu. Cumhuriyet İlkokulu ve Kütahya Lisesi'nde öğrenim gördü. 1979 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'ni bitirdi. 1983 yılında Divan edebiyatı dalında doktor, 1993 yılında doçent ve 1998 yılında profesör oldu.
Ortaokul ve liseler için Türkçe ve Edebiyat ders kitapları yazdı. Türk Silahlı Kuvvetleri'nde çalıştığı yıllarda Osmanlı Deniz tarihiyle ilgili araştırmalarda bulundu ve bir kısmını kitaplaştırdı. Divan edebiyatının halk kitlelerince anlaşılabilmesi için edebiyat ve sanat dergilerine yönelik vulgarize denemeler, hikayeler, fıkralar ve  edebiyat araştırmacısı olarak çeşitli ansiklopedi ve dergilerde bilimsel ve edebi makaleler yayımladı.
"Divan Şiirini Sevdiren Adam" olarak tanınan İskender Pala, İstanbul Kültür Üniversitesi'nde öğretim üyesidir.

Ödülleri

1989 - Türkiye Yazarlar Birliği dil ödülü
1990 - AKDTYK Türk Dil Kurumu ödülü
1996 - Türkiye Yazarlar Birliği inceleme ödülü
2001 - Aydınlar Ocağı Kayseri Şb. Yılın Edebiyat Adamı ödülü, YTB Uşak Halk Kahramanı ödülü
2003 - "Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk" Yılın Romanı Ödülü


Kitaptan bir kaç alıntı vermeden de geçmek olmaz :)

Ben gülmenin sevgiyi arttırdığına o günlerde inandım. İnsanlar birbirlerine gülüyorsa aralarında nefret, birbirleriyle gülüyorlarsa aralarındaki sevgi çoğalıyordu.

***
Ben sevginin ne olduğunu hiç durmadan anlamaya çalışıyorum. O benim için bazen ruhta parlayan bir güneş oluyor; bazen o güneşte görünen ruh.Yani o henüz açıklanamayan bir şey. Hani şöyledir, böyledir denilemeyen bir şey.İnsan onu ancak hissederse tanır.
***
Tavsiye ederim:) Keyifle okuyun 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder